SSブログ

はぶ〜♪のお散歩。 [ボランティアのこと。]

本日もご訪問ありがとうございます。

毎日寒いですねぇ。

今日は金曜日。UKC JAPANのシェルターにボランティアに行ってきました。

21日ブログ1.jpg 

お手伝いする内容は主に犬たちの散歩とケージのお掃除。

今日はハブのお散歩担当になりました[るんるん]

21日ブログ2.jpg 

ご存知の方も多いと思いますが、

お友達で一緒にボランティアに行っているmiw@さんがハブの里親になることを検討中です。

だからちょっとだけ私もハブをひいきぎみ[わーい(嬉しい顔)][あせあせ(飛び散る汗)] ほんのちょっとよ〜。

そんなハブとのお散歩の様子を動画に撮ってきました。

 

可愛いハブ 

連休中にまたトライアルだそうです。今回はmiw@家にお泊りらしい。

21日ブログ3.jpg 

頑張れ、ハブ〜[るんるん][るんるん]



最後に我が家の犬たちのことも…

エアコンの下で寝ていたミッチーに芝麦をあげました。

21日ブログ4.jpg 

夏はシソ。冬は芝麦。大好物。

21日ブログ5.jpg 

嬉しかったらしい。

21日ブログ6.jpg 



そして貫太…

今日、ボランティアから帰ってリビングに出してやると、

ちょっと困った行動を!

21日ブログ7.jpg 

その事はまた後日皆さんに相談させていただきます。

エリカラ生活ですが、元気にしていま〜す[犬][手(チョキ)]


[右斜め下]こちらをクリック、お願いします。 
にほんブログ村 犬ブログ 柴犬へ
にほんブログ村




nice!(11)  コメント(26) 
共通テーマ:ペット

nice! 11

コメント 26

健ゴロの母

おはよぉ、Michyさん。
昨日は日射しも無かったから、寒かったっしょ?
おつかれさまでした。ありがとね。
ハブ~♪ おばちゃんもドキドキわくわくの週末だよぉ。
Michyさんとハブの散歩を見てたら、
悟郎と同じだぁって思っちゃった。
もうね、わしわし歩くんだよね~。ってか、走る。
すぐに死んじゃうんじゃないかと恐れてたことが、ウソみたいだよぉ。
ハブくんもトライアル成功しますように。

ミッチー姉さん、芝麦もらって笑ってるぅ。
いい顔するねぇ^^
貫ちゃん、また何かやらかしたか!?^^;
by 健ゴロの母 (2012-12-22 05:19) 

たろー母

Michyさんおはようございます。
早朝ブログ訪問させて頂かないと日中は
昨日からあれこれと立てた予定をこなしているので・・・(苦笑)

この時間(6時)こちらは小雨がパラついています。
日中晴れてくれますようにと願っています。
テラスモールでの街頭募金活動にもご参加下さる
Michyさんどうぞ吹きさらしの中ですから
お風邪など引かれませんように!
昨日はお寒い中ボランティアお疲れさまでした。
ハブ君のお散歩されて動画に撮って頂き
miw@さん釘づけになってご覧になるはず~♡

ミッチーちゃんも貫太君もそれぞれ良い子で
お留守番!?と思いきや貫太君に何か有りましたか~?
Michyさんを困らせた行動とは一体何でしょうか・・・
by たろー母 (2012-12-22 06:10) 

お名前(必須)

コメント
by お名前(必須) (2012-12-22 09:48) 

がんちゃん

こんにちは!相当久しぶりにコメントさせて頂きました。
毎日読み逃げして、最近はmiw@さんのブログも↑上のお二人のブログにもUKCさんのとこにもお邪魔している私です。

私ももう少し近ければボラりに行きたい!!といつも思いながら読んでいます。「まだ帰りたくない!」のハブ君、かわいいけどその気持ちがとっても良くわかってちょっとさみしくなっちゃいますね。
でももしmiw@さんとこでうまくいけば、きっと思う存分お散歩できる日が来ますよね!

私もMichyさんに刺激を受けて、地元の保健所にボランティア登録してきました。少しずつ、動物たち役に立てたら嬉しいです。

これからもみかんコンビを楽しみにしています。
(wanも買いましたよ~♪)
by がんちゃん (2012-12-22 12:15) 

miw@

こんちは!Michyさん。
街頭募金活動行かれたんだよね!?
朝。出勤時の冷たい雨にどよ~んと気分が沈んじゃったよ。
この中でやるんだよなぁって。
超ブルブルに寒かったでしょ。
応援わんこも大丈夫だったかなぁ。
温かいお風呂に入ってゆっくり体を温めて下されね。
寒空の中、本当にお疲れ様でした。

うひょ。ハブだ!
ありがとぉ~Michyさんが散歩に連れ出してくれたのね!
今日も愛嬌のある下っ歯が見事だよん♪。
そして動画まで撮ってくれて、いいね。いいね。やっぱ上手だわ(苦笑)
ハブハブハブ~の連呼に笑った。
ちと。複雑なのが・・・。
誰とでも楽しそうにお散歩するのがハブで、
そんなハブの人懐っこいところが好きなんだけど・・・。
もちっとトライアル中の私と差があってもいいなと思うんじゃが。
全く私と同じ散歩の感じじゃ。ぷっ。

ハブぅ!明日迎えに行くよぉ~!
オヤツもごはんも仮の寝床も用意したかんね♪
by miw@ (2012-12-22 15:48) 

ももママ

ハブちゃん、元気にコロコロと(笑)お散歩してますね~♡
この可愛い受け口(?)と折れたお耳がチャームポイントかな?
赤い糸の先にはmiw@さんがいらっしゃるといいなぁ(^O^)
陰ながら応援してます!!
by ももママ (2012-12-22 17:08) 

ラッキー母

こんばんは。過去、数回コメントしましたが、ここの所読み逃げばかりで…でも、いつも拝読してました!
ボランティアお疲れ様です。ハブくん、かわいい…!帰るのいやーってだだをこねる姿、思わず微笑んでしまいます。
ミッチーちゃんのうまい顔も健在で、貫太くんも白目チラリがいつもかわいい。貫太くん、どうしたのかな??

ところで、サコリンさんがブログでラッキーの事を書いて下さって、Michyさんのコメントを読みました。ありがとうございました。それなりに一生懸命世話をしましたが、ラッキーはどう思っていたんだろう?ラッキーは、この1年に義眼、断脚手術、8月に再発してから辛い事ばかりで…って考えると私はラッキーを苦しめていたのではないかと。Michyさんのコメントでかなり救われた思いです。
今はまだラッキーの事を思い出すと悲しくて、情緒不安定ではありますが、落ち着いたらまた、ワンコを飼いたいです。ラッキーは里子でした。次の子も里子にするつもりです。
by ラッキー母 (2012-12-22 21:34) 

桃次朗ママ

ボランティア、お疲れさま。
わ~ハブ君のお散歩動画だ~♪
脇目も振らずズンズン歩くハブ君~♥
お散歩終わりでイヤイヤのハブ君、微笑ましくも切なくもあります。
明日は、あーく君ちにお泊りとか・・・
あーく君とと様とかか様と赤い糸がしっかり結ばっていますように!

ミッチーちゃんの芝麦美味しいの笑顔に、私も笑顔~。
貫太君、何をやらかしたの?
by 桃次朗ママ (2012-12-22 23:14) 

ヴィトン 財布

こんにちは、またブログ覗かせていただきました。また、遊びに来ま~す。よろしくお願いします
by ヴィトン 財布 (2013-06-29 11:21) 

Hailey

Wonderful site. A lot of useful information here. I’m sending it to some friends ans also sharing in delicious. And naturally, thanks for your sweat!
by Hailey (2013-07-27 11:43) 

Ashley

I really enjoy reading through on this site, it contains excellent posts. “One should die proudly when it is no longer possible to live proudly.” by Friedrich Wilhelm Nietzsche.
Ashley http://vaniajone.over-blog.com/article-the-definition-of-womens-shoe-lifts-insoles-106304479.html
by Ashley (2013-08-29 22:44) 

heel lift

Hi, it’s our first brief review here, and already I can commend Cie! Wonderful blog! While browsing your entries at the feel feelings we fit into this deliver the results! Good luck on your work! I wish that I am a consistent visitor the following!
heel lift http://ultimateheighti.livejournal.com/1479.html
by heel lift (2013-08-30 05:29) 

shoe lifts for women

Does your blog have a contact page? I’m having trouble locating it but, I’d like to send you an email. I’ve got some ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it expand over time.
shoe lifts for women http://ezinearticles.com/?What-Are-Height-Insoles-and-How-Can-They-Help-Me-Look-Taller?&id=5208551
by shoe lifts for women (2013-09-01 15:35) 

shoe lifts men

This is one awesome post.Really looking forward to read more. Will read on…
shoe lifts men http://heelliftsreviews.blog.fc2.com/blog-entry-2.html
by shoe lifts men (2013-09-02 18:52) 

shoe height insoles

Great, thanks for sharing this article.Thanks Again. Will read on…
shoe height insoles http://maximumheight.lo.gs/leg-extending-surgery-a93428505
by shoe height insoles (2013-09-04 10:09) 

height insoles

I’ve recently been wondering about the similar matter myself lately. Happy to see another person on the same wavelength! Nice article.
height insoles http://tightsfashion.jimdo.com/2013/07/12/the-disorder-called-leg-length-disparity/
by height insoles (2013-09-04 12:08) 

heel lift inserts

I want to say “Way to go.” on this article. I really enjoyed all the useful information you included in your content. It’s engaging and solid data that is obviously researched and well-written. Thank you.
heel lift inserts http://www.pimpblog.nl/ultimatelifts/115206/Potential+Problems+Of+Leg+Extending+Treatment.html
by heel lift inserts (2013-09-05 17:59) 

in shoe heel lifts

I think other web site proprietors should take this web site as an model, very clean and great user friendly style and design, as well as the content. You’re an expert in this topic!
in shoe heel lifts http://https://ultimatelifts.jux.com/1444786
by in shoe heel lifts (2013-09-08 01:03) 

shoe insoles for height

Whats Taking place i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It positively helpful and it has helped me out loads. I hope to contribute & aid other users like its helped me. Great job.
shoe insoles for height http://heellift.blogsky.com/1392/04/18/post-1/Do-You-Want-To-Increase-Your-Height-
by shoe insoles for height (2013-09-09 13:47) 

heel lift for shoes

I just couldn’t depart your web site before suggesting that I really enjoyed the standard info a person provide for your visitors? Is going to be back often in order to check up on new posts
heel lift for shoes http://blog.udn.com/tracywest1987/8142592
by heel lift for shoes (2013-09-10 15:40) 

shoe lifts

Wonderful post but I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I’d be very grateful if you could elaborate a little bit more. Cheers!
shoe lifts http://betaller.overblog.com
by shoe lifts (2013-09-22 16:18) 

Samantha

I like this web blog very much, Its a real nice situation to read and receive information. “Art is long, life short judgment difficult, opportunity transient.” by Johann Wolfgang von Goethe.
Samantha http://gravityville.com/blogs/entry/What-About-Growing-Taller-At-Once-And-Looking-Great-Now-The-Hidden-Knowledge-At-Last-Explained
by Samantha (2013-10-01 14:53) 

Ethan

It’s obvious so same points are ending up bad at the moment. Thanks for sending me in the correct area.
Ethan http://jaxartscene.com/blogs/list/browse-by-tag?tag=heel+lifts
by Ethan (2013-10-04 00:48) 

Henry

Good day! I simply wish to give an enormous thumbs up for the good data you’ve here on this post. I will probably be coming back to your blog for extra soon.
Henry http://junelifter.devhub.com
by Henry (2013-10-08 22:32) 

Monserrate

It's nearly impossible to fіnd educated people in tһiѕ pаrticular
subject, hoѡeνеr, you seem ⅼike уօu
ҝnoԝ what yoᥙ're talking аbout! Thanks
Shit dhe bli Reklama dhe Njoftime falas
Shqiperi kosove Maqedoni
shitdhebli.сom
by Monserrate (2023-11-15 20:50) 

Victorina

hello there and thank you for your info – I have certainly picked up something new from right here.

I did however expertise a few technical points using this website, as I experienced
to reload the site a lot of times previous to I could get it to load properly.

I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining,
but slow loading instances times will often affect your placement in google and can damage your high quality score if
advertising and marketing with Adwords. Well I'm adding this
RSS to my email and can look out for much more of your respective fascinating
content. Make sure you update this again soon.
by Victorina (2023-11-15 20:52) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。